Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Possibility of Entry into the Textile Production Industry in the Czech Republic
Turková, Alice
Téma této bakalářské práce je Možnost vstupu na trh textilního průmyslu v České republice. Hlavním cílem práce je tedy vyhodnocení vstupu a následné atraktivity,které je vytvořeno na základě metody párového srovnávání. V teoretické části práce jsou popsány metody, které jsou následně aplikovány v praktické části. Hlavním zdrojem pro finální hodnocení je PEST analýza, Porterův model pěti sil, bariéry vstupu,změnotvorné hybné síly a nakonec atraktivita odvětví, která je vyhodnocena jako 3,42.Toto číslo indikuje atraktivitu jako lehce nadprůměrnou. Potenciální zájemce o vstup by měla být firma specializovaná pouze na určitý druh vysoce kvalitních a inovativních produktů.
Barriers to entry in public procurement: Evidence from the Czech Republic
Prucek, Pavel ; Skuhrovec, Jiří (vedoucí práce) ; Matoušek, Jindřich (oponent)
Hlavním cílem této studie je odhalit efekt potenciálních bariér vstupu na marži dodavatelů veřejných zakázek na trhu s elektřinou a plynem v České republice. Dále se tato práce pokouší odhalit klíčové determinanty ovlivňující pravděpodobnost úspěchu malého a středního podniku získat veřejný kontrakt. Výsledky prokázaly, že český trh s veřejnými zakázkami pracuje relativně efektivně, jelikož dopad potenciálních bariér vstupu na marži nebyl odhalen. Kromě toho malé a střední podniky nebyly blokovány těmito bariérami vstupu od soutěžení o veřejné kontrakty, což poukazuje na nediskriminující praktiky zadavatelů. Doporučující opatření tedy zní využívat nástroje podporující konkurenční prostředí jako například elektronická aukce, které stlačují finální ceny zakázek a smršťují marži dodavatelů. Úspěch malých a středních podniků ve veřejných zakázkách se odvíjel od institucionálních charakteristik spíše než od těch standardních procedurálních. Tudíž podpora inovativních nástrojů v oblasti veřejných zakázek, jakými jsou konkrétní legislativní opatření (např. vyhrazená část zakázek pro malé a střední podniky) nebo semináře pořádané pro tyto podniky, mohou být efektivním nástrojem podpory malého podnikání. JEL klasifikace: H57, K4, D44, D73, C21 Klíčová slova: veřejné zakázky, malé a střední podniky, bariéry...
Vývoj globálního trhu s mikročipy
Srba, Lukáš Martin ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem globálního trhu s mikročipy. Zaměřuje se na jeho vývoj a predikci budoucího stavu, včetně jeho příčin a následků. Analýza postupuje od obecné charakteristiky trhu, přes jeho subjekty, až po vztahy a specifika, která zde panují. Z tohoto je na závěr vytvořena prognóza. Na úvod jsou popsány výrobky, které tato práce bere v potaz (tedy CPU, GPU a APU), dále konkurenční prostředí, které zavádí metodiku analýzy (rozdělení na tři úrovně, na výrobce fotolitografických zařízení, výrobce a architekty čipů a na aftermarket a OEM firmy) a v neposlední řadě jsou definovány bariéry vstupu, které zde panují. Jsou vymezeny tři skupiny; ekonomické, technologické a geoekonomické, které jsou aplikovány na každou úroveň trhu. Tímto jsou splněny všechny předpoklady nutné k stanovení budoucího vývoje na trhu. V poslední části je tato prognóza provedena, a to ve dvou podobách; krátkodobá a dlouhodobá, jsou také zavedeny předpoklady a omezení této předpovědi. V závěru práce jsou vyvozeny poznatky a následky, které vyplývají z předchozích částí.
Analýza odvětví pivovarnictví v České republice
Martinů, Barbora
Martinů, B.: Analýza odvětví pivovarnictví v České republice. Diplomová práce. Brno, 2014. Diplomová práce charakterizuje rozměr a vývoj sektoru pivovarnictví v České republice dle vybraných ukazatelů. Teoretická část vymezuje vývoj agrárního sektoru se zaměřením na problematiku ekonomických souvislostí formování agrobyznysu. Dále se zabývá vymezením agrárního trhu a charakteristikou potravinářského sektoru. V neposlední řadě práce charakterizuje rozhodující vazby a historické souvislosti vývoje odvětví pivovarnictví v ČR. Vlastní práce identifikuje základní faktory formující odvětví pivovarnictví v České republice a zejména vývoj tohoto sektoru s vyhodnocením změn, k nimž v analyzovaném období dochází, s popsáním příčinných souvislostí. Práce se věnuje faktorům, podmiňujícím existenci a úspěšné fungování českého pivovarnictví, jako je vývoj výstavu, počtu pivovarů, spotřeby či zahraničního obchodu. Zbývající část práce analyzuje jednotlivé determinanty tržní struktury a zabývá se kategorizací českých pivovarů, rozdíly v jejich produkci a tržní strategii, jako je koncentrace trhu, bariéry vstupu či konkurenční strategie, a zároveň je zde vymezena celá komoditní vertikála produkce piva. Získané poznatky je dále možné použít k odhadu budoucího vývoje českého odvětví pivovarnictví a rovněž k předvídání změn, ke kterým v tomto sektoru může docházet.
The impact of the companies'advertising strategies on the competition
Miňová, Lýdia ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Šlajs, Jan (oponent)
Reklama jako jeden z nástrojů marketingového mixu má pozitivní vliv na tržby a diferencuje produkt. Podle školy tržní síly přispívá reklama zároveň k rozdílu v nákladových podmínkách firem, vytváří abnormální zisky, které plynou z prodeje produktů nebo služeb a je schopná přístup do odvětví zamezit. Otázkou proto je, jestli reklama může mít tento vliv i na konkurenci v odvětví. Cílem práce je poukázat na základní přístupy k reklamě v ekonomických teoriích a na základě dostupných empirických studií blíže popsat a definovat rozdíly v jednotlivých přístupech. Vliv reklamy na základní ekonomické ukazatele je analyzovaný ve vlastní empirické studii na trhu čokoládových tyčinek, máčených a polomáčených oplatek.
Liberalizace poštovního sektoru v Evropské unii
Juřena, David ; Adámková, Vlasta (vedoucí práce) ; Žamberský, Pavel (oponent)
Předkládaný text nejprve shrnuje základní principy a cíle liberalizace v Evropské unii, dále představuje v krátkosti liberalizaci sektoru služeb a především popisuje principy a mechanismy liberalizace poštovních služeb. Účelem práce je zanalyzovat postup otevírání trhu s poštovními službami hospodářské soutěži na vzorku zemí, které tento proces dokončily nejdříve - Švédsko, Velká Británie, Nizozemsko, Německo a Estonsko. Druhým cílem je identifikovat možné překážky, které by mohly i do budoucna na zdánlivě zliberalizovaném poštovním trhu představovat faktory znemožňující nebo omezující vstup nových subjektů do odvětví.
Specifika obchodování B2B v podmínkách ČR
Remsha, Siarhei ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slaba, Jiří (oponent)
Daná práce je věnovaná problematice obchodování na českém B2B trhu. Základním cílem je vymezení jednotlivých článků B2B podnikání, jejích analýza a porovnání vývoje v ČR se zbytkem světa. Jednotlivé kapitoly a podkapitoly práce umožňuji logickou analýzu tématu a dosažení stanovených cílů. První kapitola uvádí analýzu historického vývoje ICT, informačních a komunikačních systémů a jejích implementaci v procesech podnikání. Daná kapitola nás rovněž seznámí s nejdůležitějšími pojmy a souvislostmi B2B obchodování. Druhá kapitola obsahuje popis a analýzu elektronických tržišť, jako nejvýznamnějšího nástroje B2B obchodování. Zvláštní pozornost je věnovaná principům fungování, typologií a modelům B2B trhů. Důležitou součásti této kapitoly je analýza překážek rozvoje B2B trhů a vstupu nových firem do B2B obchodování. V poslední kapitole je obsažená charakteristika českého B2B prostředí, jeho vývoj, překážky rozvoje, legislativní rámec. Daná kapitola nás taky seznámí s nejvýznamnějšími českými B2B portály, uvede jejich analýzu. Ve třetí kapitole se taky dozvíme o národních a celoevropských programech podporujících rozvoj B2B obchodování a konkurenceschopnost firem v dané oblasti. V závěru práce zhodnotíme dosažení postavených cílů a uvedeme závěrečné hodnocení problematiky. Přínosem práce je detailní analýza B2B obchodování obecně a v podmínkách ČR, vymezení vývojových trendů a překážek rozvoje.
Možnosti podnikání na brazilském trhu
Říhová, Michaela ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat makroprostředí Brazílie a potenciál této země pro české podnikatele. Práce se zaměřuje na definování nejperspektivnějších oborů pro český export a také bariér, které by mohly bránit úspěšnému vstupu na brazilský trh.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.